Gruppledaren har ordet | Sverigedemokraterna i Osby

Gruppledaren har ordet

Hej och välkomna till Sverigedemokraterna Osbys.

Jag vill kort börja med att presentera mig. Jag heter Carl Bejvel och kommer från Visseltofta, jag är sedan valet 2014 gruppledare för den parlamentariska SD-gruppen i Osby kommun. Dessutom sitter jag även med i Förenings styrelsen för Sverigedemokraterna Osby/Östa Göinge som kassör. Efter Valet 2018 fick jag fortsatt förtroende att vara gruppledare för SD Osby vilket jag ödmjukt tackar för det förtroendet. Att få leda Osby kommuns nästa största parti är både en utmanande men även en fantastisk stimulerande uppgift.

Med dessa inledande ord vill jag tacka er alla för ert stöd och förtroende för mig i dessa positionerna.

Sverigedemokraterna är ett ungt parti med allt vad det innebär, både riks och kommunalt. Vi kom in i Osby kommunfullmäktige 2006 med 2 mandat och har sedan dess bara växt, idag har vi starkt stöd i Osby kommun och fick 20,69% av rösterna i 2014 års val vilket gav oss 9 mandat i kommunalfullmäktige och blev Osby kommuns näst största parti. Efter valet 2018 ökade vi till 22,99% av rösterna vilket gav oss ett mandat ytterligare och vi har numera 10 mandat av 41 st i Kommunfullmäktige och befäster vår positionering som Osby kommuns näst största parti. Vi gjorde tappra försök att förhandla till oss en oppositionsråds post i Osby kommun vilket vi ansåg oss demokratiskt berättigade till med tanke på valutfallet men också baserat på det stora inflytande vi har med våra 10 mandat. Vi vill på riktigt bedriva en politik för Osby kommun och representera alla våra väljare men som fritidspolitiker kan det vara nog så kämpigt ibland. Dock fick vi inte igenom alla våra krav utan vi erhöll 2:a v.ordförande i Barn & Utbildningsnämnden och som förra mandat perioden 2:a v.ordförande i Kommunfullmäktige.

Med detta sagt så kämpar vi vidare med att aktivt påverka politiken inom Osby kommun under mandatperidoen 2018-2022. Nästa stora utmaning blir att satsa inför valet 2022 där vår målsättning är att bli Osby kommuns största parti!

Slutligen, är du intresserad att bli politiskt aktiv inom SD Osby eller är allmänt intresserad och vill att vara delaktig på något sätt så tveka inte att höra av er till oss. Vi behöver all hjälp vi kan få.

Gruppledare SD Osby

Carl Bejvel